Dag 43 en dag 44 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Tineke en Tom Kauffman - WaarBenJij.nu Dag 43 en dag 44 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Tineke en Tom Kauffman - WaarBenJij.nu

Dag 43 en dag 44

Vertrek – aankomst: 4e rustdag
Route: Nevers
Dagafstand – totaal afstand: 0 – 956
Overnachting: camping

Het is zondag, eerste Pinksterdag, 31 mei 2009 en we kunnen uitslapen zolang we willen. Niels is om zes uur al opgestaan, heeft ruim de tijd genomen voor zijn yogaoefeningen en vertrekt, als wij opstaan.
Bijna alles in Nevers is gesloten, behalve natuurlijk de bakker, waar we behalve brood ook een paar koude biertjes kunnen kopen. We lopen de stad in, bezoeken de kathedraal en drinken een grand café op een terras. Maar alles staat vandaag en morgen in het teken van de komst van dochter Dominique en vriend Sjoerd, die vanmorgen om elf uur zijn vertrokken en om ongeveer zeven uur zullen aankomen. We drinken koffie bij Huib en Willy, die vandaag, net als Kees, ook een rustdag hebben en bespreken de mogelijkheden om weer samen verder te gaan. Maar omdat zij maar één rustdag nemen en wij meer, zullen wij hen voorlopig even moeten laten gaan. Die komen we ongetwijfeld nog tegen. Dinsdagochtend moeten wij bovendien eerst naar de schoenmaker in Nevers voor nieuwe hakken onder Tineke’s schoenen.
Willy en Kees lopen samen verder en zullen zien hoe dat gaat. Er worden geen definitieve afspraken gemaakt, niemand neemt afscheid van een ander, we zien elkaar weer, later.

Inderdaad komen Dominique en Sjoerd iets na zeven uur aan met allerlei spullen, die wij gevraagd hadden om mee te nemen, waaronder hagelslag, pindakaas, toiletpapier (twee rollen, waarvan één voor Kees), mijn andere wandelschoenen en de laptop.

Datum: 01-06-2009 dag: 44
Vertrek – aankomst: 5e rustdag
Route: Nevers
Dagafstand – totaal afstand: 0 – 956
Overnachting: camping

Op die laptop zit ik nu al een paar uur in de zon aan een tafeltje te typen. "Te werken", zeggen sommige voorbijgangers. De post te verzorgen, de faxen aan te nemen en te bellen, zodat het echte Zwitserlevengevoel even opzij wordt gezet voor het gevoel van die andere tv-commercial.
Morgen zijn er weer andere plannen, vandaag even luieren en eten.

Het saldo in het gevonden-munten-buideltje bedraagt nu € 2,39 + 5 cent Franse franc + 20 pence. Daar kunnen we toch al een aardig kaarsje voor opsteken in St. Jacques de Compostelle.